Jari Suominen

Nimi: Jari Suominen

Mihin tehtävään ehdolla: Puoluehallitus

Syntymävuosi: 1959

Koulutus/Ammatti: Työmies. Ylioppilas Turun iltaoppikoulusta 1983, opintoja avoimessa yliopistossa (yleinen historia)- ei tutkintoja

Kotipaikka: Turku

Harrastukset: Historia, eli menneisyyden, nykyisyyden ja tulevaisuuden tutkailu yhteiskunnallisesta ja psykologisesta näkökulmasta. Yhteiskunnan rakentaminen tavoitteena syrjäytymisilmiön voittaminen.

Sivu: https://www.facebook.com/suomisen.jari

Oma puheenvuoroni:
Osallisuus syrjäytymisilmiöön antaa hyvän pohjan ilmiön synnyn ja sen kehityskulun ymmärtämiseksi. Ajatustyöllä, rationaalisella metodilla, ratkaistaan ongelmia joihin matematiikka ei pysty. Syrjäytyminen alkaa usein pienestä asiasta ja kun matka jatkuu eikä apua tule, kasvaa se ylikäymättömäksi ongelmaksi. Luottamus murenee, ihminen menettää toivonsa.

Olen 60-v, kypsä vaativiin tehtäviin. Eriarvoistumisen on loputtava ja kaikenlaisen sorron ja kiusaamisen kokemusten. Itseluottamus kasvaa luottamisen kokemuksista. Konkreettisia työkaluja on, kaikki alkaa ihmisen kunnioittamisesta, hänen persoonallisuutensa voiman vapauttamisesta, väkivallan vastustamisesta myös yhteiskunnan laitosten käytännöissä.
On jo vihdoinkin aika palauttaa luottamus.

0 replies