Riikka Happo

Riikka Happo

Mihin tehtävään ehdolla: Puoluehallitukseen

Syntymävuosi: 1985

Koulutus/Ammatti: Lapsi-ja perhetyön perustutkinto, ylioppilas.
Luottamustoimia: Kaupunginvaltuutettu, Kaupunginhallituksen varajäsen, Perusturvalautakunnan jäsen, Vas. Keski-Suomen piirihallituksen jäsen tulevalla kaudella, Äki vas. Kunnallisjärjestön jäsen, Keski-Suomen käräjäoikeuden lautamies.

Kotipaikka: Äänekoski

Harrastukset: Tukiperhetoiminta, kirppiskierrokset, kirjat, kirjoittaminen, kodin sisustus.

Sivu: https://www.facebook.com/riikkahappo.kunnallisvaalit2017/

Vapaa sana:
Puoluejohdolla ja kenttäväellä pitäisi olla sujuva yhteys ja puolueen sisällä ihmisiä pitäisi kuulla laajemmin. Vanhat kaavat ja hierarkiat saavat puolestani väistyä toiminnan tieltä, annetaan tilaa aktiivisille tekijöille. Tarvitsemme uusia innovatiivisia ihmisiä mukaan toimintaan ympäri maan. Vasemmistossa on tilaa hyvin erilaisille toimijoille ja se tulisi hyödyntää. Vasemmiston pitää nostaa kannatustaan teoilla eriarvoistumisen kitkemiseksi. Arvomme on se mihin nojaamme myös jatkossa.
Keskisuomalaisena näen palveluiden lipumisen kasvukeskuksiin, ihmiset perässään. Alueiden eriarvoisuus huolettaa ja siksi haluan päästä vaikuttamaan aluepolitiikkaan. Perheellisenä ja kehitysvammapuolen työntekijänä tasa-arvokysymykset ja lapsen oikeudet ovat tärkeitä asioita minulle.

0 replies