Mia Haglund

Syntymävuosi: 1986
Koulutus/Ammatti: VTM, Pohjoismaisen vihreän vasemmiston pääsihteeri
Kotipaikka: Helsinki
Harrastukset: Kuuntelen paljon kulttuuria ja politiikka käsitteleviä podcasteja ja teen Omaa luokkaa -podcastia Taija Roihan kanssa, katson Netflixiä ja chillaan, kuulun ajatuksia herättävään lukupiiriin ja yritän käydä kerran viikossa uimassa. Harrastuksiksi voinee lukea myös Helsingin kaupunginvaltuuston ja kaupunkiympäristölautakunnan kokouksiin osallistuminen.
Kotisivu tai blogi: https://miahaglund.fi/ ja https://www.radiohelsinki.fi/ohjelma/omaa-luokkaa/

Seuraavan kolmen vuoden ajan vasemmiston on kirkastettava visiotaan tulevaisuudesta ja nostettava kannattajamäärää. Poliittisen horisontin on osoitettava kohti tulevaa unohtamatta historiaa ja kannatusta on laajennettava olemalla ajan hermolla.

Puolueen on kyettävä näyttämään, minkälainen on tulevaisuuden Suomi, samalla kun viestimme saavutuksistamme hallituksessa. Jotta voimme uusia vaalivoittomme ja kasvattaa kannattajakuntaa, meillä on oltava vastauksia ilmastonmuutoksen ja globaalin kapitalismin asettamiin haasteisiin. On osoitettava, miten elämä maapallolla jatkuu vielä monta sukupolvea eteenpäin ja miten samalla voimme lisätä ihmisten määräysvaltaa omasta elämästä. Meidän on kavennettava maaseudun ja kaupunkien välistä kuilua, päästävä kulttuurisodista eteenpäin ja yhtenäistettävä ihmiset identiteeteistä ja lähtökohdista riippumatta.

0 replies