Pia Lohikoski

Nimi: Pia Lohikoski
Mihin tehtävään ehdolla: puoluehallituksen jäseneksi
Syntymävuosi: 1977
Koulutus/Ammatti: valtiotieteiden maisteri, kansanedustaja
Kotipaikka: Kerava
Harrastukset: työn ja perheen yhteensovittaminen, lukeminen, teatterissa käynti, ulkoilu, kasvihuoneen tuunaaminen
Kotisivu: www.pialohikoski.net

Oma puheenvuoroni:

Ensimmäisen kauden kansanedustaja aktivistitaustalla tarjolla puoluehallituksen jäseneksi. Eduskunnassa toimin valtiovarainvaliokunnan jäsenyyden lisäksi työ- ja elinkeinojaostossa, sivistys- ja tiedejaostossa sekä asunto- ja ympäristöjaostossa. Olen myös eduskunnan naisverkoston ja köyhyysverkoston jäsen.

Olen vaikuttanut Vasemmistoliiton puoluevaltuuston johdossa kolme kautta: ensin kuusi vuotta varapuheenjohtajana sekä viimeiset kolme ja puoli vuotta puheenjohtajana.

Aiemmilla kausilla olen ollut myös Vasemmistoliiton perhepoliittisen työryhmän puheenjohtaja sekä Asuntopoliittisen työryhmän puheenjohtaja. Keravalla olen kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu.

Olen tehnyt suurella ilolla ja innolla työtä Vasemmistoliiton kentän äänen esiin nostamisen puolesta puoluevaltuustossa, sekä kuluneella kaudella myös puolueen työvaliokunnassa. Kannatan puoluetehtävien kierrättämistä ja siksi teen puoluevaltuuston puheenjohtajistossa tilaa uusille voimille.

Koen edelleen intoa puolueen toiminnan ja politiikan kehittämiseen – tällä kertaa toisissa tehtävissä. Olen istunut puoluehallituksen pöydän ääressä puhe- ja läsnäolo-oikeudella lähes 10 vuotta, ja tällä kertaa olen ehdolla puoluehallituksen varsinaiseksi jäseneksi.

Mielestäni olemme viimeisten puoluekokouskausien aikana Vasemmistoliitossa terävöittäneet ohjelmiamme ja toimintatapojamme sekä uudistaneet ilmettämme modernin, raikkaan ja aktiivisen työväenpuolueen suuntaan, jolla tiellä on hyvä jatkaa, juuriamme unohtamatta. Jäsenlähtöisyydessä ja ruohonjuuritason aktivismissa sekä toiminnassa myös vaalien välillä meillä on parantamisen varaa ja näitä näkökulmia haluan edistää tulevalla puoluekokouskaudella.

0 replies