Ilpo Haaja

Tehtävä johon olen ehdolla: Olen ehdolla puoluehallitukseen
Nimi: Ilpo Haaja
Syntymävuosi: 1958
Koulutus/ammatti: keskikoulu/levyseppä, iv-asentaja
Kotipaikka: Helsinki
Harrastukset: lukeminen, politikointi, ay-aktivismi, koskikalastus, penkkiurheilu
Kotisivu tai blogi: https://www.facebook.com/IlpoHaajaVaikuttaja/

Oma puheenvuoroni

Olen toisen polven luottamusmies, pitkäaikainen päätoiminen pääluottamusmies Helsingin telakalta. Tällä hetkellä olen puolueen hallituksen varajäsen. Olen osallistunut aktiivisesti hallituksen kokouksiin ja toimintaan. Paikallistasolla olen Helsingin vasemmiston piirihallituksen jäsen. Olen ollut myös sen puheenjohtajistossa. Olen Länsi-Helsingin vasemmmiston puheenjohtaja.

Kunnallinen luottamustoimi tällä hetkellä: Helsingin Sataman hallituksen jäsen, sitä ennen mm. lautakunnissa, säätiöissä, Helsingin vammaisneuvoston puheenjohtajana jne. Näiden lisäksi olen toiminut lukuisissa sitoutumattomissa ryhmissä kansalaisaktivistina.

Ay-puolella paljon toimia: Metalliliiton valtuuston jäsenenä pitkään, nykyisen Teollisuusliiton valtuuston varajäsen, ammattiosastoni hallituksen jäsen ja sen sihteeri. Olen saanut erilaisia koulutuksia ammattiyhdistyksissä ja politiikankin puolella kokopäiväisesti yhteensä yli vuoden ajan. Ay-koulutusta kotimaassa ja pohjoismaissa. ”Venepakolainen” länsinaapurista vuonna 1980.

Entinen urheilija: fudis, mäkihyppy, lätkä jne.. Nopeaksi aikanaan haukuttu, siksi raskaasti kinttuihin potkittu. Nykyisin en salli porvarien kintuille rynnimistä, siksi puolueen hallitukseen tahtoni vie periksiantamattomasti.

0 replies