Anni Järvinen

Mihin tehtävään ehdolla: Puoluehallitus
Nimi: Anni Järvinen
Syntymävuosi: 1982
Koulutus/Ammatti: medianomi (AMK), filosofian maisteri (pääaine: venäjän kieli ja kulttuuri), järjestäjä ammattiliitto JHL:ssa
Kotipaikka: Joensuu
Harrastukset: kasvimaan hoito, matkustelu, pyöräily, emalikorujen teko, hiihto ja kulttuuri eri muodoissa
Kotisivu: www.annijarvinen.net

Punavihreä feministi ja ay-nainen Vasemmistoliiton puoluehallitukseen

Olen ehdolla puoluehallitukseen, koska haluan antaa oman panokseni Vasemmistoliiton poliittiseen sisältötyöhön ja järjestölliseen kehittämiseen.

Miten puoluetta täytyy kehittää?

1. Vasemmistoliiton on tuettava erityisesti niitä alueita, jossa ei ole tällä hetkellä aktiivista toimintaa. On panostettava jäsenhankintaan ja tuettava paikallistoimintaa siten, että jokaiselle löytyy puolueesta mielekästä tekemistä.
  2. Puolueen on tarjottava nykyistä parempia yhteydenpitokanavia kunnallisille luottamushenkilöille. On luotava aktiivisten vasemmistolaisten kuntapoliitiikkojen verkosto, jossa on tarvittaessa mahdollisuus tavata toisiaan ja saada vertaistukea.
  3. Vasemmistoliiton on oltava se puolue, joka puolustaa työntekijöitä ja laittaa työehtoshoppailun kuriin. Vasemmistoliiton on lisättävä yhteistyötä ammattiliittojen kanssa.
  4. Vasemmistoliiton on tehtävä johdonmukaista feminististä politiikkaa valtakunnallisesti ja paikallistasolla. Erityisesti väkivaltaa kohdanneiden ihmisten palveluihin on varattava riittävät resurssit ja Suomeen tulee luoda koko maan kattava turvakotiverkosto.
  5. Vasemmistoliiton on terävöitettävä aluepoliittisia linjauksiaan. Uuden, vasemmistolaisen aluepolitiikan keskiössä tulee olla vastaaminen muuttoliikkeeseen.

Kuka Anni?

Olen 36-vuotias joensuulainen neljännen kauden kaupunginvaltuutettu ja työläisperheen tytär. Liityin Vasemmistonuoriin vuonna 1999 ja olen toiminut vasemmistolaisessa liikkeessä eri tehtävissä aika tarkalleen 20 vuotta. Minulla on vahva järjestötausta sekä luottamustoimien että työtehtävien kautta.

Olen ollut aktiivinen Vasemmistonuorissa, Vasemmistonaisissa, puolueessa ja monissa järjestöissä.

Olen toiminut Joensuun kaupunginvaltuutettuna 14 vuotta ja kuntapoliittinen vaikuttaminen on pitänyt sisällään lukuisia luottamustoimia eri lautakunnissa, jaostoissa ja työryhmissä. Tällä hetkellä olen Vasemmistoliiton ainoa edustaja kaupunginhallituksessa sekä sen alaisessa omistajaohjausjaostossa.

Puolueessa olen toiminut monissa eri tehtävissä, esimerkiksi paikallisosastossa, piirihallituksessa ja useamman vuoden piirijärjestön puheenjohtajana. Tällä hetkellä olen Vasemmistoliiton

Joensuun kunnallisjärjestön puheenjohtaja ja puoluevaltuuston jäsen. Vasemmistonaisten hallituksessa, Valtikassa olen toiminut neljä vuotta ja olen tällä hetkellä Vasemmistonaisten varapuheenjohtaja.

Minulla on aikaa, tahtoa ja energiaa työskennellä puoluehallituksessa, jos puoluekokous minut tehtävään valitsee.

0 replies