Antero Eerola

Mihin tehtävään ehdolla: Olen ehdolla Vasemmistoliiton puoluehallitukseen.
Nimi: Antero Eerola
Syntymävuosi: 1974
Koulutus/Ammatti: Toimittaja
Kotipaikka: Vantaa
Harrastukset: Turvallisuuspolitiikka, entisen Neuvostoliiton maat ja kulttuurit, eurooppalaiset suurkaupungit
Kotisivu: facebook.com/anteroeerola

Oma puheenvuoroni:

Haluan tuoda Vasemmistoliiton puoluehallitukseen piirien ja kenttäaktiivien äänen. Melkein kymmenen vuotta Uudenmaan piirin johtohommissa ja seitsemän vuotta Vantaan valtuustossa antavat tähän vahvan pohjan. Puolueen lisääntyneiden resurssien pitää näkyä siellä, missä vaalivoitto on tehty eli piireissä.

Vasemmistoliitto on nyt oikeassa porukassa punavihreässä kansanrintamahallituksessa. Toteutamme lupaustamme muuttaa Suomen suuntaa porvarihallituksen jälkeen.

Vasemmistoliiton politiikka ei voi kuitenkaan olla sama kuin hallitusohjelma. Vasemmistolla pitää olla omia aloitteita, avauksia ja teemoja myös hallituksessa.

Rinteen hallitus on upottamassa 10 miljardia euroja Suomen turvallisuuden kannalta kyseenalaisiin hävittäjähankintoihin. Puolustusmenojen jättimäinen kasvu on asia, joka Vasemmistoliiton pitää vihdoin nostaa keskusteluun.

Työ turvallisuuspolitiikan parissa ja kokemukset maailman konfliktialueilta ovat tehneet minusta vakaumuksellisen rauhan asian kannattajan. Tämän kokemuksen ja näkemyksen haluan tuoda myös Vasemmistoliiton käyttöön.

0 replies