Jäsenwebinaarit 2023

Tervetuloa mukaan keskusteluun!

Järjestämme alkuvuodesta 2023 sarjan vasemmistoliiton jäsenille tarkoitettuja webinaareja.

Webinaareissa käymme keskustelua tulevien vaalien tärkeistä teemoista: taloudesta, velasta, energian hinnasta ja arjen turvallisuudesta.

Webinaarit kestävät 1,5 tuntia ja niissä huippuasiantuntijat keskustelevat vasemmistoliiton kansanedustajien kanssa ja pyrkivät vääntämään rautalangasta mitä ajatella tulevien vaalien haastavimmista teemoista.

Webinaarit ovat tarkoitettu vasemmistoliiton jäsenille ja vaativat ennakkoilmoittautumisen.

Webinaarin aikana on mahdollista käydä keskustelua muiden osallistujien kanssa prospectum tapahtuma-alustalla ja esittää kysymyksiä panelisteille.

Varmimmin kysymyksesi saat keskusteluun laittamalla sen tämän lomakkeen avulla.

Linkki tapahtuma-alustalle lähetetään ilmoittautuneille webinaaria edeltävänä päivänä.

Webinaarien osallistujat täydentyvät vielä.

Webinaarit

10.1. klo 19-20:30 Velka ja talous

Huomaa muutettu ajankohta!

Mikä on vasemmistoliiton ja asiantuntijoiden näkemys tulevan vaalikauden taloustilanteesta? Miten valtion velkaantumiseen on syytä suhtautua ja onko ensi vaalikaudella pakko leikata sosiaaliturvasta?

Aiheesta keskustelemassa ovat puolueen puheenjohtaja Li Andersson, STTK:n pääekonomisti Patrizio Laina sekä tutkijatohtori Lauri Holappa. Tapahtuman juontaa puoluesihteeri Anna Mäkipää.

18.1. klo 18-19:30 Energian hinta ja inflaatio

Venäjän aloittama häikäilemätön hyökkäys Ukrainaan on entisestään kiihdyttänyt inflaatiota. Samaan aikaan Suomessa käydään kiihkeää keskustelua energian hinnasta. Miten varmistamme nopean reilun siirtymän kohti fossiilivapaata hyvinvointivaltiota tässä tilanteessa? Miten samalla oikeudenmukaisesti hillitsemme inflaatiota – onko työntekijöiden alistuttava palkkamalttiin?

Aiheesta keskustelemassa ovat sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen, Palvelualojen ammattiliitto PAM:n ekonomi Olli Toivanen sekä myöhemmin ilmoitettavat asiauntijavieraat. Tapahtuman juontaa puoluesihteeri Anna Mäkipää.

7.2. klo 18-19:30 Arjen turvallisuus ja nuorison pahoinvointi

Nuorison pahoinvointi on lisääntynyt ja iltapäivälehtien otsikot täyttyvät jengirikollisuuden kauhistelusta. Ihmiset kokevat arkisen turvallisuutensa vaarantuvan ja osa vaatii voimakkaitakin toimia valtiolta. Miten vastaamme tähän moniuloitteiseen kriisiin oikeudenmukaisesti?

Aiheesta keskustelemassa ovat kansanedustaja Veronika Honkasalo, Nuorisojärjestöjen kattojärjestö Allianssin vaikuttamisen asiantuntija Titta Hiltunen sekä myöhemmin ilmoitettava asiantuntija. Tapahtuman juontaa kuntapolitiikan ja järjestötoiminnan asiantuntija Antti Saarelainen.

Lisätiedot:
Antti Saarelainen