Täältä löydät vuoden 2020 Kuntafoorumin esitelmät

Videot aukeavat vain linkeistä ja ne on tarkoitettu puolueen sisäiseen käyttöön.

Kuntafoorumin osallistujat saivat itselleen myös KSL-Opintokeskuksen sekä Vasemmistofoorumin yhteisjulkaisun Kestävä kunta – Hyvän kuntatalouden perusteet. Siihen voit tutustua täältä.

Puheenjohtaja Li Anderssonin linjapuhe

Osio 1: Kuntatalous

Tutkija Lotta-Maria Sinervo: Miten tilinpäätöstä luetaan?

Kommenttipuheenvuorot: Mikko Aaltonen (Tampereen kaupunginvaltuutettu) sekä Jussi Saramo (kansanedustaja, Vantaan kaupunginvaltuutettu)

Keskustelu

Osio 2: Kuntien ilmastoteot

Tutkija Lauri Lahikainen: Kuntien ilmastoteot

Ympäristötalouden suunnittelija Emmi Nieminen: Ilmastobudjetointi kunnan työkaluna

Vasemmistoliiton valtuutettujen kommentteja eri puolilta Suomea

Kommentoimassa Teijo Liedes (Ii), Matleena Käppi (Jyväskylä) sekä Anni Ahlakorpi (Utsjoki).

Keskustelu kuntien ilmastotoimista

Jukka Peltokosken johdolla keskustelemassa kuntien ilmastotoimista Lauri Lahikainen sekä Emmi Nieminen.

Osio 3: Tulevaisuuden aluepolitiikka

Keskustelussa mukana ovat kansanedustaja Hanna Sarkkinen, kuntapolitiikan ja järjestötoiminnan asiantuntija Antti Saarelainen, osallistavaan kaupunkisuunnitteluun keskittyvän toimisto Femma Planningin perustaja Milla Kallio sekä aluesuunnittelun ja -politiikan professori Sami Moisio Helsingin yliopistosta. Tapahtuman juontaa Pohjoismaiden vihreän vasemmiston pääsihteeri ja Helsingin kaupunginvaltuutettu Mia Haglund.

Osio 4: Maakunnalliset sote-ratkaisut

Vasemmistoliiton sosiaali- ja terveyspoliittisen työryhmän puheenjohtaja Titta Hiltusen vetämässä keskustelussa mukana Seppo Tastula (Kokkola), Olli Kohonen (Oulu), Anna Vuorjoki (Helsink) sekä Raili Myllylä (Kajaani).