Ehdokaskirje 3/21: TÄRKEÄ: ohjeet ehdokasgallerian täyttämiseen ehdokkaille

Vasemmistoliitto ottaa näissä vaaleissa käyttöön ehdokasgallerian, jonka kautta äänestäjät voivat katsella oman kuntansa ehdokkaita, sekä lahjoittaa suoraan haluamalleen ehdokkaalle.

On tärkeää, että ehdokkaat käyvät ilmoittamassa itse haluamansa tiedot (sosiaalisen median kanavat sekä vaalitilin numeron) sekä lataamassa kuvan vaaligalleriaa varten.

EHDOKASGALLERIA JULKAISTAAN ENSI VIIKON AIKANA.

Voit täyttää omat tietosi myös tämän jälkeen, mutta haluamme mahdollistaa ehdokkaille lahjoitusten keräämisen mahdollisimman pian.

Ohjeet ehdokkaille:

Katso video ennen ehdokastietojen päivittämistä.

Ehdokkaan tiedot syötetään osoitteessa: asiointi.vaikutavasemmistossa.fi

• Tarvitset asiointiin sähköpostiosoitteen, joka on kirjattu jäsentietoihisi. Jos et ole varma sähköpostista, niin laita sähköpostia jasenasiat@vasemmistoliitto.fi

Ehdokastietojen päivittäminen:

Kirjautumisen jälkeen perustiedot välilehdeltä päivitetään ehdokkaan kuva galleriaa varten. Kuvan tulee olla  pystykuva, jottei galleria laita kuvaan ns. surureunoja. Katso viralliset ohjeet vaalikuvaan tästä. Älä lataa ehdokaskuvaksesi esimerkiksi vaakatasossa olevaa kuvaa. Suosittelemme käyttämään, jos mahdollista, virallista ehdokaskuvaa. Kuvat päivittyvät sivustolle kerran vuorokaudessa.

Suosittelemme ehdokastietojen syöttämisen yhteydessä katsomaan myös, että mm. ammattiliittonne, osoitteenne ja muut tiedot ovat ajantasalla. Perustietosivulla on myös kysymykset varainhankinnan (kalenteri, arvat) sekä tietojen käyttämisestä yhteistyökumppaneiden viestintään (esim. ammattiliiton viesti vasemmistolaisille liiton jäsenille). Näihin kysymyksiin on vastattava päivityksen yhteydessä.

Ehdokastiedoista voit päivittää ehdokasgalleriasta löytyvät tiedot, kuten linkit sosiaalisen median kanaviin sekä mahdollisille kotisivuillesi.

Vaalikohtaiset tiedot välilehdeltä voit lisätä vaalitilin numeron painamalla Kuntavaalit 2021 -kohdasta. Tälle sivustolle lisätään myös personoitu tervehdys lahjoittajille. Jokaisen tilinumeron palveluun lisänneen ehdokkaan tulee valmistautua tekemään vaalien jälkeen tilitys vaalikeräyksestä poliisille. Tästä tiedotamme vielä. Kaikissa vaalirahoitukseen liittyvistä kysymyksistä löydät vastauksia vaikutavasemmisto-sivustolta.

Kuntavaalit 2021- sivulta lisäät itsellesi myös arvon ja ammatin, sekä päivität tiedot kun olet täyttänyt ilmoitukset vaalirahoituksesta. Jokaisen Vasemmistoliiton ehdokkaan on syytä panostaa avoimuuteen vaalirahoituksen osalta.

Vihreillä on jo sama palvelu käytössä, joten heiltä voit käydä vakoilemassa miltä palvelu tulee näyttämään.

Mikäli sinulla on videon katsomisen jälkeen ongelmia ole yhteydessä puoluetoimiston työntekijöihin.