Vasemmiston ehdokaskirje 9/21: Opas IG-liveen, tulevia koulutuksia ja webinaareja

Tässä ehdokaskirjeessä:

• Kampanjavinkki: Järjestä Instagram-livelähetys!
  • Tulevia KSL-koulutuksia: Kampanjakoulutus, livevideoiden tuottaminen, kohtaaminen vaalityössä
  • Puoluetoimiston auttava puhelin – mukana puolueen varapuheenjohtaja Minna Minkkinen
  • Vaalikone uskonnonvapaudesta julkaistu
  • Muistutus: Vaalikoneiden painoarvo kasvaa koronavaaleissa – täältä löydät apua vaalikoneisiin vastaamisessa
  • Terveisiä järjestöiltä: Tule mukaan ostavastuullisesti-kampanjaan
  • Terveisiä järjestöiltä: Psykologiliiton kuntavaalitavoitteet

Muistutus: Lähetä terveisesi vappulähetykseen & osallistu Feministinen kuntapolitiikka webinaariin

Kampanjavinkki: Järjestä IG-livelähetys

Puoluetoimiston viestintätiimi on tehnyt ehdokkaiden käyttöön lyhyen oppaan, jossa neuvotaan miten järjestät helposti intagram-livelähetyksen. Lue opas painamalla tästä.

Mikä on Instagram-live?

• Mahdollisuus kuvata suoraa lähetystä videona omille seuraajille
  • Lähetyksen voi pitää yksin tai yhdessä maksimissaan kolmen ihmisen kanssa
  • Live-lähetystä pääsee seuraamaan suorana tai jos haluat tallentaa lähetyksen, seuraajasi voivat katsoa sen myös myöhemmin

Miksi tekisin Instagram-liven?

• Se on matalan kynnyksen tapa järjestää keskusteluja ja väittelyitä
  • Instagramin toimintalogiikka suosii livejä: kun lähetys alkaa, seuraajat saavat siitä erikseen ilmoituksen ja live näkyy koko sen keston ajan applikaation yläreunassa ennen suosituimpiakin tarinoita.
  • Se on tapa “tavata” äänestäjiä nyt, kun torikampanjointi on rajattua.

Parhaimmillaan live toimii osallistavana keskusteluna myös yleisön kanssa

Tulevia KSL-koulutuksia

Koulutamme vasemmistoliiton kuntavaaliehdokkaita vaaleihin saakka. Ilmoittaudu nyt mukaan sinulle sopiviin koulutuksiin!

Vielä tänään 19.4. ehdit ilmoittautumaan Nettivideot vaalityössä -koulutukseen, joka järjestetään tulevana lauantaina. Koulutuksessa käsitellään välineet videoiden tekemiseen, työvaiheet suunnittelusta editointiin ja mietitään, miten sinun kampanjasi voisi hyötyä videoista. Lisätietoa FB-tapahtumassa:

Toukokuussa puolestaan koulutetaan FB- ja Instagram-liven käytöstä vaalityössä. Tähän koulutukseen voi ilmoittautua 5.5. saakka. Lisätietoja FB- ja Instagram-live vaalityössä -koulutuksesta täällä :

Tutustu myös muihin vaalikoulutuksiin:
Some haltuun -koulutus 29.4. https://fb.me/e/1ecK3AYtk
Some haltuun -koulutus 5.5. https://fb.me/e/k3mQv4QrX
Kohtaaminen vaalityössä -koulutus 6.5. https://fb.me/e/3najj6xZj

Puoluetoimiston auttava puhelin 22.4.

Onko sinulla joku kinkkinen pulma, kysymys tai kaipaatko tsemppiä kuntavaalikampanjasi kanssa? Luuletko, että muutkin painivat saman kysymyksen parissa?

Tervetuloa Auta Antti henkiseen facebook-livelähetykseen, jossa puoluetoimiston työntekijät vastaavat kysymyksiisi ja muutkin kuulevat vastauksen. Aivan yhtä hauskoja kuin Antti Holma emme ole, mutta lupaamme yrittää parhaamme.

Seuraava fb-livelähetys 22.4. klo 18-19:30. Livelähetys nähtävissä Vasemmistoliiton ehdokkaat kuntavaaleissa 2021 -ryhmässä.

Mikään kysymys ei ole liian kinkkinen, yksityiskohtainen, henkilökohtainen, tekninen tai yleisluontoinen. Me olemme puoluetoimiston auttava puhelin ja me autamme!

Vastaamassa kysymyksiinne:
Minna Minkkinen, Vasemmistoliiton 2. vpj
Anni Granat, Vasemmistonaisten viestintäkoordinaattori
Antti Saarelainen, kuntapolitiikan ja järjestötoiminnan asiantuntija

Jotta voimme selvittää asioita mahdollisimman paljon ennakolta, pyydämme lähettämään kinkkisimmät kysymyksesi ennakolta: antti.saarelainen@vasemmistoliitto.fi

Muistutus: Lisääthän kuvasi ehdokasgalleriaan

Vasemmistoliiton sivuilta löytyvästä ehdokasgalleriasta puuttuu vielä useimpien ehdokkaiden kuvat. Ehdokasgalleria on tarkoitettu helpottamaan äänestäjiä löytämään ehdokkaita, ja sen kautta voi ehdokas kerätä myös itselleen rahaa vaalikampanjaa varten.

Toivomme, etä jokainen ehdokas kävisi lisäämässä sivulle kuvan ja vähän tietoja itsestään. Jos käytettävissäsäsi ei ole virallista ehdokaskuvaa, voi galleriaan laittaa nyt väliaikaisesti siistin kuvan ja vaihtaa sen viralliseen myöhemmin.

Ohjeet kuvan lisäämiseen löydät täältä.