Järjestöjen sitoumukset ehdokkaille

Vaalien alla useat kansalaisjärjestöt pyrkivät saamaan mahdollisimman useita ehdokkaita sitoutumaan järjestöjen asettamiin tavoitteisiin. Tältä sivustolta löydät kootusti puoluetoimiston tiedossa olevia sitoumuksia.

Terveysehdokas.fi

Oletko sinä viiden tähden terveysehdokas?

Kuntavaalit ovat myös terveysvaalit. Jotta äänestäjät löytävät terveyden edistämiseen sitoutuneet ehdokkaat, Yksi elämä -verkosto on toteuttanut helpon Terveysehdokas.fi-vaalikoneen.

Tässä on kolme asiaa, jotka sinun kuntavaaliehdokkaana kannattaa tehdä:
1. tee profiilisi Terveysehdokas.fi-vaalikoneeseen,
2. tutustu terveysinvestointeihin ja
3. jaa Terveysehdokas-profiilisi äänestäjille

Tee terveysehdokas-sitoumus täältä.

Järjestäjä: Yksi elämä -verkosto

Sateenkaarikunta

Setan tavoitteena on sateenkaarikunta, jossa jokainen voi elää avoimesti omana itsenään ja tulla kohdatuksi yhdenvertaisesti. Sateenkaari-ihmisten yhdenvertaisuuden, hyvinvoinnin, turvallisuuden ja osallisuuden toteutumiseksi tarvitaan vaikuttavia tekoja.

Sateenkaarikunnan valtuutetut ja lautakuntien jäsenet varmistavat, että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen ja sateenkaariperheiden ääni kuuluu päätöksenteossa, yhdenvertaisuutta edistetään ja seurataan ja vihapuhetta torjutaan aktiivisesti ja resursoidusti. Allekirjoita sivun alla oleva ehdokassitoumus ja olet mukana tässä työssä.

Tutustu Setan materiaaliin ja tee ehdokassitoumus täältä.

Taustajärjestö: Seta

Trans ry:n kuntavaalitavoitteet

Trans ry on asettanut vaalitavoitteet vuoden 2021 kuntavaaleihin, joissa painotetaan kuntaa yhdenvertaisena, kaikkia tukevana organisaationa, jossa on hyvä ja turvallinen olla oma itsensä.

Sivulla on listattu tavoitteemme sekä ne ehdokkaat, jotka ovat sitoutuneet Trans ry:n tavoitteisiin. Ehdokkaat on listattu sukunimen mukaan aakkosjärjestyksessä kunnittain.

Tee sitoumus täältä.

Taustajärjestö: Trans ry

Vastuullista rakentamista

VASTUUTA JA LAATUA JULKISEEN RAKENTAMISEEN

Kunnan kuuluu rakentua vastuullisesti ja laadukkaasti. Tutustu vastuullista rakentamista -kampanjaan ja sitoudu sen tavoitteisiin!

Tee sitoumus tästä.

Taustalla: Rakennusliitto

Pyörävaalit 2021

Pyöräilynedistäminen on merkittävä teema tulevissa kuntavaaleissa. Tutustu oman kuntasi pyöräilyjärjestön teeseihin ja ehdokkaisiin jotka ovat valmiita tekemään töitä pyöräliikenteen eteen!

Tutustu paikallisiin tavoitteisiin ja sitoudu niihin täältä.

Taustalla: Pyöräliitto

Yrittäjyyslupaus

Suomen Yrittäjät haastaa kuntavaaliehdokkaat allekirjoittaman yrittäjyyslupauksen www.yrittajyyslupaus.fi sivustolla. Lupauksen allekirjoittanut saa sähköpostiinsa vahvistusviestin ja materiaalia, jota voi hyödyntää omassa kuntavaalikampanjassaan.

Yrittäjyyslupauksessa ehdokas lupaa

1. Tehdä kunnasta yritysystävällisen pitämällä esillä yrittäjien asiaa.
  2. Edistää ja tukea parhaan mukaan päätöksiä, jotka parantavat yritysten toimintamahdollisuuksia ja luovat työpaikkoja kunnassa.
  3. Luoda keskusteluyhteyksiä kunnan päättäjien ja yritysten välille.

Allekirjoita lupaus täältä.

Taustataho: Suomen yrittäjät