Kampanjointi

Tälle sivulle päivittyvät parhaimmat vinkit kampanjointiin liittyen. Täältä tulet löytämään neuvoja, niin telttailuun porukalla, kuin myös oman kuntavaalikampanjan suunnitteluun.

Kolme eritasoista kuntavaalikampanjaa

Kuntavaalikampanjointi ei ole rakettitiedettä, eikä ehdolle lähtiessä tarvitse tietää kaikesta kaikkea. Kampanjointiin voi panostaa juuri sen verran kuin itse pystyy, jokainen ehdokas on itsessään arvokas ja tuo mukanaan ääniä puolueelle. Jokaisen ehdokkaan kannattaa kuitenkin tehdä ainakin peruskampanjassa kuvatut asiat ja lähteä rohkeasti mukaan kampanjointiin. Vaalikampanjointi on aina yhdessä tekemistä ja tekemällä oppimista!

Lataa opas pdf-tiedostona tästä

Mitä kunnallisessa luottamustoimessa toimiminen tarkoittaa?

Ehdolle lähteäkseen ei tarvitse tietää kaikesta kaikkea, vaan työ opettaa tekijäänsä. Kuntapolitiikassa on myös arvokasta saada erilaisia mielipiteitä, näkökulmia ja kokemuksia mukaan keskusteluun ja yhteiseen päätöksentekoon.

Usein kynnyksenä on kuitenkin epäselvyys siitä, mitä kaikkea kunnalliseen päätöksentekoon liittyy. Tämä lyhyt opas pyrkii vastaamaan yleisimpiin kunnalliseen luottamustoimeen liittyviin kysymyksiin.

Turvallisen kampanjoinnin opas

Tästä oppaasta löydät neuvoja turvalliseen kampanjointiin niin verkossa kuin fyysisissä tilaisuuksissakin. Löydät oppaasta myös ohjeita tilanteisiin, jossa sinä tai toverisi joudutte epäasiallisen tai vihamielisen toiminnan tai muun häiriköinnin kohteeksi puoluetoiminnassa ja politiikkaa tehdessä. Oppaan lopussa on kysymyslista turvallissuunnitelman laatimisen tueksi sekä sanasto yleisimmistä verkkovihaan liittyvistä termeistä. Oppaasta lopusta löydät myös yhteystiedot niin puoluetoimiston tukihenkilöille kuin myös muille tahoille, joihin voit ottaa tarvittaessa yhteyttä.

Akuutissa turvallisuutta uhkaavassa tilanteessa ota heti yhteys hätäkeskukseen (112).

Vasemmisto torilla – Opas telttailuun

Vaalityö ja puolueen politiikan viestiminen voi olla myös perinteistä telttailua toreilla. Lähde rohkeasti mukaan telttailuun! Oppaasta löydät vinkkejä onnistuneeseen telttakeikkaan.