Vasemmistoliitto järjestää keväällä 2021 monipuolisen kattauksen eri teemoja käsitteleviä webinaareja. Kaikki webinaarit ovat lähtökohtaisesti kaikille kiinnostuneille avoimia, mutta vaativat ennakkoilmottautumisen.
Kaikkiin webinaareihin ilmoittaudutaan ennakolta tämän lomakkeen kautta: https://my.surveypal.com/Webinaari-ilmoittautuminen-kevat-2021
Tapahtumissa on voimassa Vasemmistoliiton turvallisemman tilanperiaatteet, joihin suositelemme tutustumaan ennakolta osoitteessa: https://vasemmisto.fi/vasemmiston-turvallisemman-tilan-periaatteet/
Syksyn 2020 kuntatuokioiden tallenteita voit katsoa tältä sivulta.
Jos sinulla on kysyttävää webinaareihin liittyen, ota yhteyttä antti.saarelainen(ät)vasemmistoliitto.fi
Kevään 2021 webinaarien aikataulu
  • Kuntavaaliehdokkaille sekä kampanjointiin osallistuville tarkoitetut webinaarit

27.1. klo 18-19:30 Kuntavaaliohjelma: Pienten puolella!

Puhujana kansanedustaja Veronika Honkasalo. Käsittelyssä kuntavaaliohjelman kasvatus- ja koulutuspoliittiset tavoitteet.

28.1. klo 18-19:30 Webinaari yhteistyössä yrittäjyyspoliittisen työryhmän kanssa: Miten yrittäjyys, Vasemmistoliitto ja kuntapolitiikka sopivat yhteen? Mitä kaikkea yrittäjyyteen liittyvää tulee vastaan kuntapäätöksenteossa? Miten näihin asioihin voi vaikuttaa?

Panelisteina ovat kuvataiteilija Elisa Lientola, yrittäjä Paula Malleus sekä kansanedustaja Hanna Sarkkinen.

3.2. klo 18-19:30 Kuntavaaliohjelma: Tukea, hoitoa ja hoivaa kaikille!

Puhujana Sosten pääekonomisti Jussi Ahokas. Käsitelyssä kuntavaaliohjelman sosiaali- ja terveyspoliittiset tavoitteet.

10.2. klo 18-19:30 Kuntavaaliohjelma: Reilu siirtymä!

Puhujana BIOS-tutkimuslaitoksen Paavo Järvensivu (ekologinen jälleenrakennus kuntatasolla). Käsittelyssä kuntavaaliohjelman ympäristö- ja ilmastopoliittiset tavoitteet.

11.2. klo 18-19:30 Webinaari yhteistyössä Suomen Yrittäjien kanssa: Reilut hankinnat, paikallisten yritysten tukeminen ja kestävyys julkisissa hankinnoissa

Huomaa poikkeava ajankohta klo 17-18:30.

Kuntien päätökset vaikuttavat suoraan kotiseudun yrityksiin ja yritysten mahdollisuuksiin työllistää. Tässä koulutuksessa tarjotaan työkaluja, miten kuntapäättäjä voi huomioida paikalliset yritykset päätöksissään. Tämä tarkoittaa esimerkiksi maankäyttöä, tiestöä ja yritysneuvontaa.

Koulutuksessa syvennytään erityisesti kuntien kilpailutuksiin eli hankintoihin. Hankintoihin käytetään vuosittain noin 35 miljardia euroa Suomessa. Kuntapäättäjä voi vaikuttaa, että hankinnat toteutetaan siten, että pienet ja keskisuuret yritykset voivat niistä kilpailla.

17.2. klo 18-19:30 Kuntavaaliohjelma: Kestävää elinvoimaa!

Puhujana MDI-konsultoinnin Timo Aro. Käsittelyssä kuntavaaliohjelman elinvoimaa käsittelevä osio.

18.2. klo 18-20 Turvallinen kampanjointi verkossa

Puhujana toimittaja ja tietokirjailija Johanna Vehkoo. Paikkoja rajoitetusti ja osallistujien tutustuttava ennakolta turvallisemman tilan periaateisiin. Huom. webinaari vain ehdokaille! 16.2. kaikille kiinnostuneille tarkoitettu webinaari.

24.2. klo 18-19:30 Kuntavaaliohjelma: Hyvinvointia taiteesta, liikunnasta ja sivistyksestä!

Puhujana Taiteen edistämiskeskuksen Johanna Vuolasto. Käsittelyssä kuntavaaliohjelman kulttuuri- ja liikuntapoliittiset tavoitteet.

• Puolueosastojen aktiiveille tarkoitetut koulutukset

2.2. klo 18-19 Tukea ehdokashankintaan

Tukea viime hetken rutistukseen paikallisessa ehdokashankinnassa. Puhujuna Vasemmistoliiton järjestötötiimin vetäjä Juuso Aromaa.

8.2. klo 18-19 Tukea ehdokashankintaan

27.2. Klo 10-17 Webinaari kohtaamisesta verkossa sekä sosiaalisessa mediassa viestimisestä

Kaikille puolueosastojen viestijöille avoin koulutus sosiaalisessa mediassa kohtaamisesta sekä Vasemmistoliiton äänellä viestimisestä. Tapahtumassa opetellaan poliittista viestintää puoluetoimiston työntekijöiden johdolla sekä virtuaalista kohtaamista Ida Akkilan vetämänä. Tapahtumaon suunnattu erityisesti puolueosastojen tai kunnallisjärjestöjen viestijöille. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä KSL-opintokeskuksen kanssa.

• Kaikille kiinnostuneille avoimet webinaarit

16.2. KLO 18-20 TURVALLINEN KAMPANJOINTI VERKOSSA

Puhujana toimittaja ja tietokirjailija Johanna Vehkoo. Paikkoja rajoitetusti ja osallistujien tutustuttava ennakolta turvallisemman tilan periaateisiin. Huom. ehdokkaille järjestetään oma webinaarikerta 18.2.

4.3. klo 18-19:30 Webinaari yhteistyössä vammaispoliittisen työryhmän kanssa: Esteettömyys ja saavutettavuus kunnissa.

Puhujana vammaispoliittisen työryhmän puheenjohtaja Elina Nykyri.