Vasemmistoliitto järjestää 16.1.2021 klo 10-16 ensimmäistä kertaa puolueosastojen puheenjohtajille tarkoitetun puolueosastopäivän! Johtuen koronatilanteesta joudumme järjestämään tapahtuman yhden päivän verkkoseminaarina.

Tapahtuma on maksuton ja se on tarkoitettu puolueosastojen sekä kunnallisjärjestöjen puheenjohtajille sekä varapuheenjohtajille.

Puolueosastot sekä kunnallisjärjestöt muodostavat tärkeän osan koko puolueorganisaatiotamme. Osastot sekä kunnallisjärjestöt ovat lähimpänä kansalaisen arkea ja tärkeä osa puolueen tavoitteiden edistämisessä koko Suomen alueella.

Toteutimme kesällä kyselyn puolueosastoille, joissa kysyttiin puheenjohtajien tarpeita sekä toiveita. Ehdottomiksi tarpeiksi nostettiin uusien aktiivien saaminen toimintaan, viestinnän kehittäminen sekä yleinen järjestötoiminnan kehittäminen ja keventäminen. Näihin nostamiinne teemohin haluamme osastopäivillä tarttua ja tarjota teille työkaluja!

Osastopäivässä käsittelemme asiantuntijoiden alustusten jälkeen pienryhmissä mm. uusien jäsenten aktivoimista mukaan järjestötyöhön, tasa-arvo ja yhdenvertaisuustyötä sekä järjestötoiminnan parhaita kehittämisideoita.

Viestinnästä tulemme järjestämään kaikille kiinnostuneille osastotoimijoille tarkoitetun erillisen webinaarin myöhemmin ensi vuoden alkupuolella.

Tapahtumaan voit ilmottautua jo tällä lomakkeella: https://my.surveypal.com/Osastopaiva2021

Tapahtuman alustava aikataulu:

9:30-9:50 Yhteyksien testausta
9:50-10:00 Tapahtuman avaus ja puoluejohdon terveiset (Miikka Kortelainen, puoluevaltuuston puheenjohtaja)
10:00-11:00 Uusien aktiivien innostaminen mukaan sekä sitouttaminen toimintaan (Salla Saarinen, Radical Soul)
11-11:30:00 Ryhmätyöskentelyä aiheesta
11:30-12:30 Lounastauko