Verkkosivujen uudistus

Pitkään odotettu puolueosastojen ja kunnallisjärjestöjen verkkosivu-uudistus etenee kohti toteutusvaihetta. Vanhat vas.fi -sivut tulevat tiensä päähän sekä käytettävyydeltään että huollettavuudeltaan. Sivustot tulevat katoamaan bittiavaruuteen vuoden 2023 loppuun mennessä. Valitettavasti sivujen sisältöä ei voi kokonaisuudessaan siirtää suoraan uudelle pohjalle, vaan ne on luotava alusta uudelleen. Vanhat sivupohjat arkistoidaan vuoden 2023 aikana ja siirretään Kansan Arkistoon.

Olemme tehneet huolellista taustatyötä, jotta voisimme toteuttaa mahdollisimman helpon ja käytännöllisen uuden sivupohjan yhdistyksille, joka noudattaa jo lähtökohtaisesti puolueen yleisilmettä ja sointuu hyvin puolueen sekä piirien verkkosivun kanssa. Näin koko puolueen digitaalinen ilme saadaan viimein yhtenäistettyä. Sivustoilla käytetään monille tuttua WordPress-alustaa.

Uusia sivupohjia otetaan käyttöön vaiheittain vuoden 2023 aikana. Ensimmäisen vaiheen ilmoittautuminen on päättynyt ja sivut julkaistaan helmikuun loppuun mennessä. Seuraava avataan kevään eduskuntavaalien jälkeen. Viimeinen ilmoittautuminen ja toteutus tehdään syksyllä 2023. Viestimme uusien ilmoittautumisten avautumisesta osastojen puheenjohtajille. Pitäkää yhteystietonne ja tehtävänne ajan tasalla.

Mukaan lähteviltä osastoilta peritään 50 € käynnistysmaksu. Tällä pyritään kattamaan n. 15 % koko uudistuksen kustannuksista. Jatkossa ylläpitomaksuja ei ole suunniteltu tulevan.

Mikäli kysymyksiä herää, niin olkaa yhteydessä osoitteeseen vesa.takaluoma@vasemmistoliitto.fi