Varainhankinta

Tälle sivulle kerätään ohjeistukset liittyen vaalikampanjoiden rahoitukseen ja tilitykseen.

Suosittelemme jokaiselle Vasemmistoliiton ehdokkaalle vaalirahoituksen ennakkoilmoituksen tekemistä hyvissä ajoin ennen vaalipäivää.

Ehdokas: Näin pyydät ja saat rahaa!

Varainhankinta ajatellaan usein rahojen keräämiseksi – jotta voidaan sitten vaikkapa voittaa vaalit. Tämä ajattelu ohjaa varainhankintaa helposti väärään suuntaan. Varainhankinnassa ei nimittäin ole kyse vain rahasta, vaan lahjoittajan kokemuksesta, että hän muuttaa maailmaan kanssasi. Kun keskityt tuon kokemuksen tarjoamiseen, raha kyllä seuraavat!

Lataa opas pdf-tiedostona painamalla tästä.

Opas vaalien tililiikenteeseen ja varainhankintaan

Eduskuntavaaleja voi tehdä pienelläkin budjetilla, mutta kaikesta taloudellisesta tuesta on kampanjoinnissa hyötyä. Varainhankintaa kannattaa miettiä kampanjansuunnittelussa jo hyvissä ajoin ja sille otollisin ajankohta loppuvuodesta 2022. Lahjoitusmahdollisuutta kannattaa pitää esillä koko kampanja-ajan ajan, esimerkiksi osana sosiaalisen median kampanjapäivityksiä.

Tämä lyhyt opas on luotu auttamaan jokaista Vasemmistoliiton eduskuntavaaliehdokasta oman kampanjansa varainhankinnan kehittämisessä sekä vaalien tililiikenteen järjestämisessä. Suosittelemme jokaiselle ehdokkaalle oppaaseen tutustumista.

Lataa opas pdf-tiedostona tästä.