Ohjeita

Googlen palvelut

Googlen palveluja käytetään vaalien yhteydessä paljon sekä ehdokkaiden että äänestäjien toimesta. Pyrimme omilla toimillamme välittämään luotettavaa tietoa äänestäjille, ja toisaalta tarjoamaan luotettavat ja turvalliset palvelut ehdokkaille. 

Olemme keränneet tähän viestiin vaaleihin ja erityisesti vaalikampanjoihin liittyviä tietoja. Voitte mielellään välittää tiedot ja vinkit ehdokkaille ja heidän kampanjatiimeilleen.

Olemme viime aikoina tehneet päivityksiä muun muassa tekoälyn avulla toimiviin työkaluihimme, mainosten avoimuuteen, digitaaliseen vesileimaan, ja Googlen hakutulosten taustoittamiseen. Voit lukea lisää toimistamme europarlamenttivaalien tukemiseksi täällä, alla myös kiteytettynä:

  • Äänestäjien informoiminen: Nostamme Googlen hakukoneessa sekä YouTubessa luotettavien lähteiden tarjoamaa tietoa vaaleista. Uusi vaalisivumme tarjoaa koulutusmateriaalia kampanjointia varten.
  • Alustojen turvaaminen: Parannamme jatkuvasti alustojemme turvallisuutta tekoälyn avulla, noudattamalla tiukkoja sääntöjä, ja tekemällä yhteistyötä kolmansien osapuolien kanssa misinformaation ehkäisemiseksi.
  • Misinformaatio: Vastaamme tekoälyllä luotujen sisältöjen aiheuttamiin haasteisiin merkkaamalla tekoälysisällön leimoilla ja kehittämällä omia tekoälypalveluitamme vastuullisesti.
  • Kampanjaturvallisuus: Tarjoamme kehittyneitä turvallisuusominaisuuksia ja koulutusta auttaaksemme kampanjoita suojaamaan itseään kyberuhilta. Advanced Protection Program ja Project Shield ovat ilmaisia työkaluja, jotka suojaavat suurimman kyberhyökkäysuhan alaisia toimijoita Googlen vahvimmalla suojauksella. Titan Security Keys taas auttaa puolustautumaan esimerkiksi kalasteluyrityksiä vastaan.

Tukeaksemme EU:n kampanjatiimejä ennen Euroopan parlamentin vaaleja tarjoamme kampanjatiimeille ja kansalaisyhteiskunnan organisaatioille henkilökohtaista koulutusta Googleen liittyvistä työkaluista ja ominaisuuksista, jotka auttavat kampanjoita saamaan yhteyttä äänestäjiin ja hallitsemaan heidän turvallisuuttaan ja digitaalista läsnäoloaan. Täältä löytyy lisätietoa ja linkki koulutukseen.

Liitteenä vielä tietoa seuraavista aiheista:

  • Suojautuminen verkossa
  • YouTuben hyvät käytännöt
  • Omien tietojen hallinta Googlen hakutuloksissa tietopaneelien avulla
  • Google Trendsin käyttäminen
  • Poliittinen mainonta Googlen palveluissa (liitteenä myös pidempi versio englanniksi)